Gezonde muffins voor onderweg, in de trommel mee naar school of als ontbijt

Binnenkort gaan wij met skivakantie. De hele familie telt de nachtjes af! Wat wel een dingetje is: hoe houd ik mijn dreumes en kleuter happy tijdens de lange autorit naar de sneeuw? In ieder geval met lekker eten! Daarom bakte ik nu al deze lekkere én super gezonde muffins geïnspireerd op de frambozencakejes van Yvette van Boven. Ik vries ze in en neem ze ’s ochtends mee de auto in. Overigens zijn ze niet alleen lekker voor onderweg maar ook als ontbijt en voor in de trommel mee naar school.

Ingrediënten voor 10 muffins: 2 eitjes, 50 gram kokosolie of roomboter, 150 ml karnemelk, 100 ml honing of ahornsiroop, rasp van één kleine citroen, 175 gram speltmeel, 1 theelepel kaneel, 50 gram havermout, 90 gram kokosrasp, grote theelepel wijnsteenbakpoeder, een snuf zout, 150 gram bosbessen.

Aan de kook: Verwarm de heteluchtoven voor op 180 graden. Klop in een kom de eitjes los met een garde. Klop vervolgens de kokosolie of boter, honing, karnemelk en citroenrasp door de eitjes. Meng in een andere kom de overige ingrediënten door elkaar. Voeg nu de ‘natte’ kom toe aan de ‘droge’ kom ingrediënten. Mix dit vlug maar goed door elkaar met een spatel. Schep hier als laatste de bosbessen door. Voorzie een muffinplaat van 12 papieren bakjes en vul deze met het beslag. Bak de muffins in 25 minuten bruin en gaar. Laat ze afkoelen op een rooster. Bon appetit!

gezonde muffins

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers