Healthy Havermout No.1

IMG_0027

Havermout…
…Zit boordevol vitaminen en mineralen
…Verlaagt het cholesterolgehalte
…Geeft urenlang een verzadigd gevoel
…Is rijk aan antioxidanten
…Is van nature glutenvrij
…Zorgt voor een snelle stofwisseling

Genoeg redenen om een smeuïg kommetje havermout aan je dagelijkse ontbijtroutine toe te voegen. Met havermout ontbijt je iedere dag ook nog eens compleet anders aangezien je lekker kunt variëren met allerlei gezonde toppings! Lees vandaag het basisrecept en mijn tasty topping No1. Meer toppings volgen snel!

De Basis
Ingrediënten per persoon: 50 gram havermout (ongeveer 4 eetlepels), 200 ml magere melk, sojamelk, rijstmelk of amandelmelk.
Aan de kook: breng de melk in een steelpannetje aan de kook op middelhoog vuur. Wanneer de melk kookt voeg je de havermout toe. Zet het vuur iets lager en laat de havermout al roerend ongeveer 5 tot 10 minuutjes koken. Wanneer de havermout klaar is, giet je het in een schaaltje en voeg je de toppings toe. Let op: begin na het koken meteen aan je ontbijt, als de de havermout te lang staat wordt het een te stevige, klonterige massa…

Topping No.1:
Handje blauwe bessen, halve theelepel kokosrasp, flinke snuf kaneel, 2 gedroogde vijgen in kleine stukjes. Bon Appetit!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers