Healthy havermoutmuffins met banaan

Mijn mini culinaire hitje deze week: havermoutmuffins. Eigenlijk is het weinig meer dan mijn bananenpannenkoeken beslag in een muffinbakplaat gieten en klaar is kees. Super als ontbijtje met wat roomboter en aardbeienjam. Vandaag geef ik je mijn receptje.

Bananenpannenkoeken zijn ontzettend geliefd bij mijn dochters. Ik maak ze dan ook regelmatig met of zonder havermout. Het perfecte voedzame en gezonde ontbijtje om een hele ochtend op school te kunnen overleven. Deze week toverde ik mijn pannenkoeken om in havermoutmuffins en wat blijkt? Net zo’n succes als de pannenkoeken. De boter en jam zijn natuurlijk niet noodzakelijk maar ze maken de cakejes wel extra lekker.

Ingrediënten voor 9 muffins: 2 eieren, 2 bananen, 125 ml melk, 125 havermout, 2 theelepels kaneel, 2 theelepels wijnsteenbakpoeder, 1 eetlepel honing, eventueel wat blanke rozijntjes.

Aan de kook: verwarm de heteluchtoven voor op 190 graden. Doe alle ingrediënten in een maatbeker. Mix ze met een staafmixer tot een glad beslag. Doe negen vormpjes in een muffinbakplaat. Giet het beslag in de vormpjes en zet de plaat ongeveer 35 minuten in de oven. Laat de muffins na het bakken volledig afkoelen voor het serveren. Ze zijn ongeveer twee dagen te bewaren in een afgesloten trommel. Bon appetit!

healthy havermoutmuffins

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers