Sushi met bloemkoolrijst

Sushi is eigenlijk altijd een goed idee. Rauwe zalm gecombineerd met avocado en sojasaus is namelijk een win-win-win combinatie. Vind ik dan. Eerder tipte ik je al mijn normale sushirecept, maar vandaag geef ik je mijn variant zonder koolhydraten. Met bloemkoolrijst!

Mijn man woont vier dagen per week in Frankfurt en stuurt mij wekelijks jaloersmakende foto’s van… sushi. Voor mij een reden het vanavond zelf te maken, maar dan wel met een healthy twist. Want ik ben nog steeds een beetje aan het balansen na mijn suikeruitspattingen van afgelopen weekend. Dus vandaag werd het: sushi met bloemkoolrijst! En ja, het was super lekker. Echt!

Dit heb je nodig voor één persoon : 3 norivellen, 1/2 pak bloemkoolrijst, een eetlepel sesamolie, een eetlepel rijstazijn, een eetlepel sesamzaad, ongeveer 1/2 komkommer, 1/2 avocado, 150 gram zalmfilet, beetje sojasaus.

Aan de kook: kook de bloemkoolrijst een paar minuten. Giet de rijst af en gooi het in een bak. Voeg een eetlepel sesamolie, een eetlepel rijstazijn en een eetlepel sesamzaad toe. mix het geheel en laat het mengsel helemaal koud worden. Bouw met de afgekoelde rijst de sushi op zoals je gewend bent. Laat de rollen na het maken nogmaals even in de ijskast liggen en snijd ze dan in plakjes.

Sushi met bloemkoolrijst

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers