Volkoren pannenkoeken met een gezonde toppings

Ideaal voor de lunch of als lichte avondmaaltijd: de volkoren pannenkoek! Skip de stroop en suiker, en maak hem lekker en tegelijkertijd gezond door de pannenkoek te beleggen met hartige toppings. Inspiratie nodig?

Momenteel hangt mijn gewicht al dagen op hetzelfde getal, en ik wil nog net een klein beetje naar beneden. Zodat alle kersthappen weer vergeven en vergeten zijn. Wat voor een gewichtsplateau kan zorgen is het gebrek aan variatie in je eetpatroon. Dat zou bij mij momenteel best een het geval kunnen zijn. Ik ontbijt bijvoorbeeld het liefst élke dag met een speltcracker met pindakaas en banaan, en ik lunch te vaak met een salade met geitenkaas en peer. Tijd voor een beetje variatie, hopelijk geeft dat mijn gewicht weer een boost. Vorige week ontdekte ik de volkoren pannenkoeken van Koopmans voor mijn dochters. Waarschijnlijk denk je nu dat ik gesponsord wordt maar helaas, nee. I wish! De meisjes vonden de pannenkoeken lekker en ik maakte de volgende dag met de leftovers een heerlijke lunch voor mijzelf. Hierbij wat ideetjes om een van een pannenkoek een gezonde maaltijd te maken:

Voor mijn lunch pakte ik twee kleine volkoren pannenkoeken die ik bakte met dit pak van Koopmans. Ik belegde ze met rucola, cottagecheese en avocado maar denk ook eens aan:

| aardbeien, ricotta en rucola |
| gegrilde groentes en spinazie | peer en geitenkaas | gebakken appel met kaneel|

volkoren pannenkoek

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers